تامین خودپرداز و نصب و راه اندازی آن
در حال حاضر اکثر خودپردازهای کشور وارداتی هستند. یکی از وظایف مهم شرکتهای ارائه کننده این نوع خدمات، تامین جدیدترین مدل های دستگاه خودپرداز از طریق واردات قانونی با قیمت و شرایط مناسب است. نصب، راه اندازی آن نیز به عهده یک شرکت باشد بهتر برای مشتری شرایط مطلوب این است که یک دستگاه خریداری شده توسط همان شرکت نصب، راه اندازی و تحویل گردد.
آموزش مدیریت و نظارت اولیه بر دستگاه
مالک خودپرداز همانند مالک یک خودرو نیازی است که اطلاعات اولیه نگهداری و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه را داشته باشد و این ارائه این سطح از اطالعات و آموزش باید توسط شرکت طرف قرارداد (فروش یا خدمات) صورت گیرد. اگر چه این نوع آموزش ها معمولا پیشرفته نیست، بار زیادی از مسائل ساده را به دوش خواهد کشید. از همین رو شرکت ها خود راغب هستند که این اطلاعات را در اختیار مالک دستگاه قرار دهند.
بازاریابی مناطق پرترافیک و پربازده
شرکتهای خدمات خودپرداز به لحاظ تجربه و آمارهایی که در اختیار دارند اطلاعات خوب و مفیدی از مناطقی که بازدهی بالایی دارد میتوانند به مشتریان ارائه کنند . این موضوع به عنوان یک ارزش ویژه برای شرکت فروشنده دستگاه خودپرداز است و از سوی دیگر کمک میکند مشتری در کمترین زمان ممکن از سرمایه گذاری خود نتیجه بگیرد . نتیجه گیری های اولیه برای مشتریان آغازین اهمیت زیادی دارد و باعث سرمایه گذاری مجدد آنها برای خودپردازهای بعدی خواهد شد.
پشتیبانی اولیه خودپرداز شامل نظافت، رفع ایرادات ساده
پشتیبانی های اولیه شامل سرویس های دورهای منظم، رفع ایرادات ساده نرم افزای، بروزرسانی های نرم افزاری مطابق توسعه خدمات بانکی و مالی، همچنین تست و گزارش گیری های مورد نیاز است . این بخش میتواند با آموزش کافی به خود مالک هم واگذار شود. در این مورد توانایی فنی مالک و همچینن توافق طرفین مهم است.
پشتیبانی، تعمیرات و بروزرسانی سخت افزاری، تامین قطعات
خودپردازها بهصورت ماژولار طراحی میشوند تا تعمیر هر بخش بهسادگی و در کمترین زمان ممکن انجامپذیر باشد. تعمیر و تعویض قطعات بهتر است توسط شرکتی انجام شود که دستگاه را از آن خریداری کردهاید، اما این موضوع الزام قطعی ندارد. در هر مقطع، بسته به نوع قرارداد، در صورتی که از خدمات شرکت پشتیبان رضایت نداشتید، میتوانید پشتیبانی دستگاه را به شرکت دیگری واگذار کنید.